بسم الله الرحمن الرحیم

در جواب کلیپی از یاوه گویی های رائفی پور

 

یک شخصی به من کلیپی را توصیه کرد که در آن استاد این شخص به اسم رائفی پور یک سخنرانی ای داشت.

اگر مایل به دیدن این کلیپ هستید روی این لینک کلیک کنید

من واقعا حرفی ندارم، من با امثال این آقا (رائفی پور) واقعا اصلا کاری ندارم! این اشخاص چیز خاصی برای گفتن ندارند و هر چی میدهند خدمت شما از کتاب های بحارالانوار حفظ کرده اند. پس چرا من هم سراغ سرچشمه و منبع اصلی نروم؟

چون اگر بخواهم نظرات همین آقایان را که بیشتر یاوه گویی هست، جواب بدهم شما میایید و موضع می گیرید که آقای رائفی پور در مذهب شیعه هیچ کاره است؟

می گویید نظر شخصی اش را گفته و اگر اشتباه است، فقط نظر خودش هست و هیچ ربطی به شیعه ندارد

برای همین است که با امثال این آقایان کاری ندارم و به نظرات شان و سخنرانی هایشان اهمیتی نمیدهم

من فکر کردم حالا حتما این رائفی پور یک چیز مهمی گفته که این شخص دیدن این کلیپ را به من توصیه کرده است، ولی جز یاوه گویی چیزی نگفت.

این که من بیام و نظر شما را خیلی منطقی، مستند و مستدل رد کنم و شما با انواع لقب ها از جمله فتنه گر و آشوبگر و داعشی و وهابی و... جواب من را بدهی، این گونه نظر شما تایید نمی شود

مثلا فرض کنید که یک دانشمند یک نظریه ای را در مورد بیماری ها ارائه بدهد، یک دکتر دیگر صد سال هم با این ادعا که آن شخص فلان هست و فلان نمی تواند نظر او را رد یا حتی تایید کند

رد و تایید چیزی فقط با ادله ای محکم تر از ادله ی ردیه ممکن است و شما هرگز با توهین و تخریب طرف تان نمی توانید نظر خود را به اثبات برسانید!

در این کلیپ این آقا مدعی بود که بیت شیرازی ها از سوی غربی ها یعنی استکبار جهانی و دشمن فرضی، بازیچه شده اند و فتنه گر هستند و از این قبیل القاب که حاکمان نظام ایران همیشه به مخالفان خود نسبت می دهند

مدعی شده بود که فتنه آنها این است که سنی را علیه شیعه و شیعه را علیه سنی بربیاندازد

بله، ظاهرا حرف قشنگی زده است، این شخص در ادامه گفت که این بیت شیرازی ها انواع و اقسام توهین ها را به ائمه و مراجع بزرگ شیعه فرمایش کرده اند.

و دیگر نگفت که توهین شان چی بود؟ خب توهین شان چی بود آقای رائفی پور؟ شما که این کلیپ را به من توصیه کردی شما به من بگو توهینی که رائفی پور ذکر کرده بود، آیا حتی خود تو هم میدانی چه بود؟

مگر نه این که شما اگر بنا بر قرآن کسی عصمت را رد کرده باشد، همین را هم توهین قلمداد می کنید؟

اینطور که نمی شود! توهین کردن قاعده مشخصی دارد و هر حرفی توهین نیست، شما خیلی جالب هستید کسی اعتقاد شما را با محکم ترین دلایل رد کند به اول لقب فتنه گر و آشوبگر می دهید و حرف او را توهین به خود می دانید

این چه منطقی است؟ چرا بر نمی تابید که کسی شما را نقد کند؟ خدا در مورد دین خود کفار را به تحدی می کشاند که بیایید و دین و آیین من را نقد و رد کنید! اگر خدا از دین خود اطمینان نداشته باشد این تحدی را هرگز نمی کند، پس اگر مذهب شما هم همان دین الهی است پس نباید از نقد بدتان بیاید و به اسم حفظ وحدت هر نظر مخالفی را سرکوب کنید یا دست ببرید در گوش هایتان یا چشمانتان را ببندید که نشنوید و نبینید؟

بعد در ادامه این استاد فرمایش کرده که هر کسی در هر لباسی که بود و دانستید که وحدت را به هم میزند، یا عامل فتنه هست یا در دام فتنه افتاده است

این حرف او مغلطه است! این شخص می خواهد القا کند که هرگز نباید در مورد امور مذهبی صحبت کرد

اصلا وحدت از منظر شما چیست آقای رائفی پور؟

این که شیعیان در کتاب هایشان به بزرگان اهل سنت توهین کنند؟ و در کتب اهل سنت فقط مدح ائمه شما باشد؟

این که علمای شما به شاگردانشان نحوه توهین کردن به بزرگان اهل سنت را آموزش بدهند؟ بصورت تخصصی؟ واحد ها و درس های تخصصی نحوه توهین کردن به صورت پیشرفته و نامحسوس؟!!!

این که دیگران را در کتاب هایتان تکفیر کنید و همه را خرمگس بدانید؟ فقط خود شما بهشتی هستید؟

این که خدا دنیا را برای شیعه خلق کرد و بقیه خرمگس هستند؟

شما هر چی روایت هست از مدح ائمه تان در کتاب های حدیثی اهل سنت آمده است.

آن هم از چه کسانی؟ از عمر فاروقی که به ادعای شما دختر رسول را کشت!!!

از ام المومنینی که به ادعای شما با پسر عموی رسول جنگید و شورش کرد!!!

وحدت یعنی این؟ شرم به منطق و عقل شما!

این که حتی یک بزرگ اهل سنت به شما توهین که هیچ نکرده باشد، بلکه فقط در مدح و ستایش شما تعریف کرده باشد؟ آن وقت شما کمترین توهین تان در کتب تان خرمگس دانستن هر کسی جز خودتان است؟

ما هستیم که وحدت را با مدح ائمه تان به هم میزنیم؟ آنوقت اگر شما به بزرگان دین توهین بکنید می شود وحدت؟

وحدت یعنی این که شما همیشه در منبر هایتان به بزرگان اهل سنت توهین کنید و اگر کسی جواب توهین شما را داد به او بگویید وهابی و داعشی و فتنه گر و... است؟

اهل سنت مگر ذلیل هست که در مقابل توهین های شما سکوت کند؟ اهل سنت مگر خار هست که شما به بزرگش توهین کنی و او بخاطر وحدت ظاهری و پوشالی شما ساکت باشد؟

وحدت یعنی شما توهین کنی و ما ساکت بشینیم؟

وحدت یعنی اینکه ما ائمه شما را هم در کتب و هم در مساجدمان مدح کنیم و شما فقط توهین کنید؟